shirazgardi

shirazgardi

<-PostTitle->


درباره شيراز
شهر باستاني شيراز، شهر عشق و ادب است و خاستگاه نخستين نمونه‌هاي باغ‌هاي ايراني، نمونه بي‌نظير مهمان‌نوازي و خون‌گرمي مردمانش است و جاذبه‌هاي تاريخي و باستاني فراوان و شهرهاي قديمي امپراتوري ايران را به نمايش مي‌گذارد. ملتي مانند تخت جمشيد و قبرستان و پاسارگاد. اگر در فصل بهار كه عطر گل‌ها به‌ويژه شكوفه‌هاي نارنج فضا را پر كرده، به اين شهر زيبا سفر كنيد، مي‌توانيد نقاط برجسته شهر فرهنگي شيراز را كاملاً احساس كنيد.

ثانياً، بايد واقعاً از باغ‌هاي شگفت‌انگيز آن ديدن كنيد كه بسيار زياد و فوق‌العاده زيبا و چشم‌نواز هستند. ثالثاً پس از بازديد از اماكن مذهبي افسانه‌اي اين شهر كه رنگ‌آميزي شده‌اند، تجربه شگفت‌انگيزي خواهيد داشت و بازديدكنندگان از مكان‌ها را مسحور بازي رنگ‌هايي مي‌كند كه عمدتاً آرامش‌بخش و مقدس هستند. در نهايت معماري شگفت‌انگيز اين جاذبه‌ها چيزي است كه واقعاً هر بيننده اي را مجذوب خود مي كند، به ويژه كساني كه به طور حرفه اي معماري و سبك هاي معماري را چه از نظر معماري باستاني و تاريخي و چه از نظر سبك هاي معماري مدرن مطالعه مي كنند.






مسجد نصير الملك
رنگارنگ ترين و شگفت انگيزترين مسجد ايران، مسجد نصيرالملك يا معروف به مسجد صورتي است. ايوان آن با كاشي كاري هاي رنگارنگ مزين شده است و بيشترين تعداد رنگ هاي مختلف را در ساخت آن با استفاده از رنگ هاي نوازنده چشم دارد. اين عبادتگاه پر زرق و برق رنگارنگ با ورود به آن مملو از آرامش است.


باغ هاي شيراز
بيشتر باغ هايي كه شيراز زماني به آنها شهرت داشت، ديگر وجود ندارند، اما اين شهر هنوز هم تعدادي پارك و باغ دارد كه گردش در آنها به ويژه در تابستان دلپذير است. يكي از محبوب ترين باغ ها باغ ارم (باغ ارم) در شمال غربي شهر است كه به خاطر درختان قبرس معروف است. كاخ قاجار قرن نوزدهم در وسط اين باغ قرار دارد كه حوض انعكاسي دارد.

مجتمع زنديه
يكي از جذاب ترين بناهاي شيراز مجموعه زند است كه شامل ارگ كريم خاني، مسجد وكيل، حمام وكيل، بازار وكيل، آب انبار و باغ نظر است. بازاري پر از فروشگاه، گرمابه اي براي نظافت، مسجدي شگفت انگيز براي اقامه نماز، قلعه اي به عنوان محل سكونت پادشاه ايران، باغ و موزه اي براي پذيرايي از بزرگان خارجي و در نهايت آب انبار.


مقبره حافظ
آرامگاه حافظ نزديكترين مقبره به مركز شهر است. اين مقبره در سال 1953 در يك باغ ساخته شده است. داخل آن سنگ قبر مرمري با چند بيت شعر قرار دارد. همچنين مي توانيد از يك فنجان چاي يا گلاب در چايخانه لذت ببريد. حافظ بيشتر عمر خود را در زادگاهش گذراند. او را استاد بلامنازع غزل مي دانند و اشعار او غنا و ظرافتي را نشان مي دهد كه حتي استعداد بزرگ ديگر، سعدي نيز بي نظير است. او يك بيت شعر ديوان حافظ دارد كه به اعتقاد ما مي‌توان آن را فال گفت. حتماً آن را امتحان كنيد. در كتابفروشي داخل مقبره نقشه و كتاب هاي هنري و كارت پستال وجود دارد. شما حتي مي‌توانيد از فرصتي كه پيش از ترك آن مكان به شما خبر داده شود، تنها با مبلغ ناچيزي لذت ببريد.

مقبره سعدي
آرامگاه سعدي در شمال شرقي شيراز است. مقبره كنوني كه در باغي دلپذير قرار دارد در سال 1952 ساخته شد و جايگزين ساخت بسيار ساده تري شده است. بر خلاف حافظ، سعدي سفرهاي زيادي به عراق و سوريه كرد و حتي در آنجا به اسارت صليبيون درآمد. سعدي پس از بازگشت به شيراز، معروف‌ترين آثار خود را به نام‌هاي بوستان و گلستان (گلستان) نوشت كه داستان‌هاي اخلاقي به صورت منظوم و يا آميخته از نثر و منظوم نوشته شده‌اند. گفته مي شود سعدي در سال 1290 در سن 101 سالگي درگذشت.


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : ،

ادامه مطلب

تاريخ : ۷ شهريور ۱۴۰۱ | ۰۱:۲۱:۵۴ | نویسنده : hanie |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی