shirazgardi

shirazgardi

<-PostTitle->

بهترين رستوران هاي شيراز كدامند، به عنوان شهري شلوغ و پر رفت و آمد و گردشگري، مي تواند در ذهن بسياري از مسافران خارجي جاي سوال داشته باشد؟

يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي هر سفر، يافتن مكان مناسب براي غذا خوردن است و اين به اولويت‌هاي شما بستگي دارد، در مورد وعده‌هاي غذايي، غذا، قيمت غذا، محدوديت‌هاي غذايي و ويژگي‌هاي رستوران.

شيراز به عنوان يك شهر توريستي، علاوه بر آب و هواي خوب، به غذاهاي لذيذش نيز معروف است. رستوران هاي شيراز خود يكي از انگيزه هاي اصلي سفر به آنجا هستند، مكان هايي پر از رنگ و نور و موسيقي.

داشتن فضايي گرم، صميمي و دلنشين وجه تمايز عمده رستوران هاي شيراز با شهرهاي ديگر است. علاوه بر اين، در شهر شيراز، اكثر رستوران ها داراي خدمات در فضاي باز هستند.

در اينجا 10 رستوران معروف، محبوب و پر رونق شيرازي را معرفي مي كنيم:



1- رستوران هفت خوان
خان در فارسي به معني سفره است. رستوران هفت خوان (7 ميز) يعني يك ست كامل غذا در آنجا داريد. خيلي ها مي گويند بدون رفتن به اين رستوران نمي توانيد سفر خوبي به شيراز داشته باشيد.

رستوران هفت خوان در نزديكي دروازه قرآن، هتل بزرگ شيراز و هتل رويال شيراز واقع شده و رستوراني باشكوه است. داراي 5 رستوران مختلف و 2 كافي شاپ است و هر طبقه به يك رستوران خصوصي اختصاص دارد. در واقع، شما فردي هستيد كه عاشق كباب هستيد، يا گياهخوار هستيد، يا عاشق غذاهاي دريايي هستيد، يا دلتان مي خواهد ساندويچ و پيتزا يا هر چيز ديگري باشد، مهم نيست زيرا اين رستوران تمام موارد بالا و بيشتر و بيشتر را سرو مي كند. تمام آرزوهاي شما در اينجا برآورده مي شود

هميشه موسيقي زنده پخش مي شود و محيطي گرم و صميمي دارد، پرسنل آن دلنشين است و فضايي باز با چشم انداز خوبي به شهر به خصوص دروازه قرآن دارد.

قيمت بالاي رستوران هفت خوان شايد كمي آزاردهنده باشد. شما خوب غذا مي خوريد و همه چيز عالي است، اما بايد خوب خرج كنيد. اما اين را هم بگوييم كه هر غذايي را دو نفر مي‌توانند خورد و ارزش امتحان كردن را دارد.

كساني كه به هفت‌خان رفته‌اند معتقدند اين مكان بهترين استيك‌ها را دارد، هرچند غذاهاي معروف ايراني‌شان مثل تهچين، فسنجان، ماهي و كباب بره خوشمزه است و سوپ قارچ، سوپ گوجه‌فرنگي و پيتزاي اين رستوران هم بسيار پرطرفدار است.

 




2- رستوران سنتي صوفي
رستوران سنتي صوفي را مي توان يكي از قديمي ترين رستوران هاي شيراز دانست. بيش از 20 سال است كه به گردشگران و مردم محلي خدمات رساني مي كند. رستوراني اصيل و معروف كه بعيد است در بين گردشگران داخلي و خارجي شهرتي نداشته باشد.

اين رستوران قبلا به سبك معماري قاجار (سلسله سلطنتي) ساخته شده بود، اما در سال 1383 دكور خود را تغيير داد و به سبك معماري زنديه ارتقا يافت.

رستوران صوفي پس از بازديد از باغ عفيف آباد در حالي كه از هواي تازه لذت برده ايد، گزينه مناسبي براي صرف غذا براي تكميل روز شماست. جداي از كيفيت غذا، فضاي رستوران و معماري آن باعث مي شود كه تجربه را بيش از پيش دوست داشته باشيد و هر بار كه به شيراز سفر مي كنيد شما را متقاعد مي كند كه از آن ديدن كنيد.

منوي رستوران صوفي بسيار متنوع است، اما پيشنهاد طلايي ما به شما كلام پلو شيرازي است، ناگفته نماند نان تازه پخته شده رستوران كه يكي از خوشمزه ترين قسمت هاي غذا است.

به ياد داشته باشيد كه اگر كمي دير به غذا خوردن در اين رستوران فكر كنيد، ممكن است در صف طولاني باشيد. زيرا در ساعات اوج مصرف، رستوران صوفي بسيار شلوغ است.


3- خانه سنتي پرهامي
رستوران پرهامي در خانه اي سنتي در كوچه پس كوچه هاي محله هاي قديمي شهر شيراز واقع شده است. اين خانه در واقع يك عمارت كوچك قديمي است كه امروزه به يك رستوران سنتي تبديل شده است.

برخلاف هتل هاي مجلل، روح زندگي در اين خانه جاري است. مثل اين است كه با كساني كه دوستشان داريم احساس خوبي داشته باشيم، درست مثل خانه مادربزرگ. اگرچه 200 سال از ساخت خانه پرهامي مي گذرد، اما اين مكان اخيراً درهاي خود را به روي مهماناني كه طرفدار سادگي هستند باز كرده است.

حياط زيبا با حوض كوچك فيروزه اي ايراني، آبنما در وسط، ماهي قرمز در آب، آواز پرندگان و موسيقي سنتي، پنجره هاي قديمي و البته بوي معطر غذاهاي شيرازي و شكوفه هاي نارنج، چيزهايي است كه در كنار هم تجربه مي كنيد. خانه سنتي پرهامي.

از آنجايي كه اين خانه در محوطه تاريخي شهر شيراز قرار دارد، مي توانيد با قدم زدن در اطراف خانه پرهامي از ديدني هاي معروف شيراز مانند بازار وكيل، مسجد وكيل و شاه چراغ ديدن كنيد.

هر روز چهار غذاي مختلف در اين رستوران زيبا سرو مي شود. اين ايده خوبي است كه قبل از غذا با آنها تماس بگيريد و مطمئن شويد كه از قبل غذا را دوست داريد.


4- رستوران شارزه
يكي از قديمي ترين و معروف ترين رستوران هاي شيراز كه به هتل زنديه نيز نزديك است، رستوران شرزه است. شما از بازار وكيل و حمام وكيل ديدن مي كنيد و سپس مي توانيد يك وعده غذايي عالي را در اين رستوران محبوب ميل كنيد.

Sharze يك رستوران سنتي است و موسيقي زنده كه در آنجا پخش مي شود بيشتر از آهنگ هاي كلاسيك قديمي تشكيل شده است. قيمت ها در شارزه پايين نيست، اما كيفيت غذاي اينجا با پولي كه خرج مي كنيد مطابقت دارد.

كباب لاري، باقالي پلو و كباب ماهي از جمله غذاهايي است كه مشتريان كيفيت آنها را در شهر شرزه تاييد كرده اند. همچنين سالاد كشك بادمجان و شيرازي را نيز در اين رستوران از دست ندهيد.




5- رستوران سنتي باغ شاپوري
عمارت شاپوري يكي از بناهاي قديمي شيراز است كه معماري بسيار زيبايي دارد و رستوران باغ شاپوري در اين مجموعه قرار دارد. بهترين غذاهاي ايراني را مي توانيد در رستوران شاپوري كه ساختمان آن متعلق به دوره پهلوي است ميل كنيد. طراحي اين رستوران سنتي است و هميشه موسيقي زنده در آن پخش مي شود. اين ويژگي ها محبوبيت رستوران شاپوري را در بين مردم شيراز و گردشگراني كه اين شهر را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب مي كنند، دو چندان كرده است.

اين رستوران همچنين داراي يك قسمت نشيمن دلپذير در فضاي باز است كه مي توانيد براي شام يا ناهار خود پشت يكي از ميزهاي اين فضا بنشينيد و از غذاي خود لذت ببريد. نگران پاركينگ نباشيد زيرا يكي از امكانات رستوران عمارت شاپوري داشتن پاركينگ است.


6- رستوران باغ راز
باغ راز (باغ راز) يكي از محبوب ترين رستوران هاي شيراز در شمال شهر و در محله خوش آب و هواي قصرالدشت قرار دارد كه با محيط بسيار زيبا، سرسبز و طبيعي خود هر انساني را به وجد مي آورد.

اين مجموعه شامل فضاي داخلي، بيروني و پشت بام مي باشد. در هر بخش، منظره و محيطي منحصر به فرد را تجربه مي كنيد.

بخش ها شامل سالن اركيده با انواع غذاهاي ايراني و فرنگي، باغ غذاخوري (سپيدار) با غذاهاي اصيل ايراني و محلي، رستوران جداگانه روي پشت بام با غذاهاي ايراني و فست فود و در نهايت كافي شاپ به نام ترنج است. .

چمنزارهاي سبز و درختان بلند باغ، حسي برازنده و دلپذير را براي مهمانان ايجاد مي كند. كيفيت غذا، برخورد مناسب پرسنل، چشم انداز زيبا و به نوعي قيمت بالا از ديگر ويژگي هاي اين باغ است.




۷- رستوران برنتين
اين رستوران بزرگ با نماي بيروني زيباي سفيد و تراس پر از گل هاي طبيعي مسافران و گردشگران زيادي را به خود جذب كرده است.

برنتين يكي از بهترين و معروف ترين رستوران هاي شيراز است كه براي كساني كه در اين سال ها غذاي آن را امتحان كرده اند خاطرات خوشي به جا مي گذارد.

يكي از خوشمزه ترين غذاهاي رستوران برنتين آلبالو پولو (آلبالو پلو)، ميگو تند با برنج و تهچين است كه لحظات خاطره انگيزي را در سفر شما رقم خواهد زد. استروگانف بيف فرانسوي نيز در اينجا به شدت توصيه مي شود. عده اي اين مكان را يكي از رمانتيك ترين رستوران هاي شيراز توصيف كردند.

البته رستوران برنتين كمي گران است.





8 – رستوران سنتي كته ماس
شيراز در اكثر روزهاي سال شلوغ است و رستوران كت ما نيز به دليل قرار گرفتن در يكي از مناطق گردشگري شهر در همين وضعيت قرار دارد.

اما اين سفره خانه سنتي نيز در راحت ترين نقطه شيراز قرار دارد. يعني چهارراه نمازي يعني از هر نقطه اي از شيراز مي توانيد به رستوران كت ماس ​​دسترسي داشته باشيد.

كته ماسيس يك رستوران كاملا ايراني از نظر دكوراسيون، منوي غذا و لباس پرسنل كه همه طبق سنت اصيل ايراني است. به عنوان يك سنت قديمي ايرانيان، غذاها را در سيني هاي بزرگ استيل و ظروف مسي سرو مي كنند.

وقتي وارد مي شويد از در چوبي كوچكي عبور مي كنيد و پس از پايين آمدن از يك پله باريك هيجان انگيز به سالن بزرگي با فضايي شاد و سنتي مي رسيد. در رستوران كت ماس ​​هميشه موسيقي زنده اجرا مي شود.


9- رستوران بوفه اميران
اميران يكي از مجلل ترين رستوران هاي شيراز است كه طراحي بسيار باشكوه و شاهانه اي دارد. فضاي رستوران خيلي بزرگ نيست اما كادري مجرب و مشتري مدار دارد.

اميران اولين رستوران بوفه با اتاق نگهداري از كودكان در جنوب ايران است كه يكي از ويژگي هاي خاص اين رستوران است. اميران دو منوي ناهار و شام دارد كه هر دو متنوع هستند. سرو غذا در اين رستوران فقط به صورت بوفه نيست و مي توانيد سفارش دهيد.

البته اين رستوران مدرن در كنار منو بوفه پيش غذاي بي نظيري دارد كه شامل انواع نوشيدني هاي سرد و گرم، سالاد، دسر، ترشي، تنقلات و غذاهايي مانند سوپ و كشك بادمجان است.

منوي ناهار رستوران مملو از غذاهاي ايراني است و منوي شام علاوه بر آن شامل تعداد زيادي غذاهاي بين المللي است. منوي صبحانه و بوفه نيز از ويژگي هاي محبوب اميران است. موسيقي زنده رستوران مجلل اميران بي نظير است و خواننده هاي خوبي دارد.

نكته قابل توجه ديگر اين است كه برخلاف بسياري از رستوران ها، در اميران سرآشپزها براي تزيين و طراحي ظروف وقت مي گذارند و در نهايت با يك غذاي شگفت انگيز مواجه مي شويد.





10- كافه رستوران لوتينو
لوتينو يكي از كافه رستوران هاي مجلل با غذاهاي ايتاليايي در شيراز است.

در ابتدا اين رستوران فقط شب ها آماده پذيرايي از مشتريان خود بود، اما در حال حاضر اين رستوران هم در ظهر و هم در شب در فضايي بسيار پر زرق و برق غذا سرو مي كند. اين رستوران شيك در مركز شهر شيراز واقع شده است و به عنوان يك رستوران در ايران داراي طراحي بسيار غيرعادي ايتاليايي با دو سالن داخلي و خارجي است.

فضاي باز اين رستوران منظره اي زيبا به كل شهر دارد. اگر به دنبال رستوراني با غذاهاي باكيفيت هستيد، حتما كافه رستوران لوتينو را به خاطر بسپاريد.


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : ،

ادامه مطلب

تاريخ : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۲:۲۴ | نویسنده : hanie |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی