shirazgardi

shirazgardi

<-PostTitle->

زندگي و روح فرهنگ ايراني براي هزاران سال، شيراز امروز يكي از بزرگترين مقاصد گردشگري در ايران است و به دلايل خوب، با فرهنگ، باستان شناسي، غذا و زندگي محلي فراوان، حتي خسته ترين مسافران را براي چند روز علاقه مند نگه مي دارد.

شيراز كه مدت‌ها به دليل كيفيت شراب همنام خود (كه اكنون توسط جمهوري اسلامي ممنوع شده است) شهرت دارد، هنوز هم چيزهاي زيادي براي آن‌هايي كه مايلند براي رسيدن به اينجا تلاش كنند، دارد.


با وجود دانش آموزان و مؤسسات آموزشي فراوان، زندگي در اينجا هرگز كسل كننده نيست و اگر در خارج از شهر تاريخي (مخصوصاً در شمال شيراز) به گشت و گذار بپردازيد، مي توانيد تقريباً دنياي كاملاً متفاوتي را پيدا كنيد كه پر از زنجيرهاي غربي، دختران بي حجاب و برخي از بزرگترين خريدهاست. مراكز خريد در ايران

اگر عجله كنيد، نقاط برجسته شهر تاريخي را مي‌توانيد در يك روز مشاهده كنيد، اما سفرهاي يك روزه ديگر چند روز ديگر طول مي‌كشد تا تمام نقاط برجسته را مشخص كنيد.

يك شهر مه‌آلود و خفه‌كننده ترافيك، شيراز زماني بر شما رشد خواهد كرد كه بدانيد كجا را نگاه كنيد و شما را وادار مي‌كند كه براي بيشتر، و بيشتر، و بيشتر التماس كنيد!

1. بازار وكيل
در حالي كه شيراز قديم با بازارهاي تاريخي تطابق ندارد، وكيل از نظر عظمت و جايگاه برجسته است.

با خيابان‌هاي طاق‌دار با ابهت پر از بيش از 200 فروشگاه كه همه چيز را از طلا و صنايع دستي گرفته تا ادويه جات، قاليچه و لباس مي‌فروشند. در اينجا چيزهاي زيادي براي ديدن وجود دارد و بازار شيراز - مانند همه بازارها - با قدم زدن در پيچ و خم شدن به بهترين وجه تجربه مي شود.

اگر وقت داريد، چايخانه سراي مهر داخل يك گوهر پنهان است، با غذاها و چاي هاي عالي (اما در زمان اوج شلوغي بسيار شلوغ)



2. ارگ كريم خان
اين قلعه تاريخي در مركز شيراز قديم را نمي‌توانيد از دست بدهيد.

در حالي كه هيچ چيز در قلعه تاريخي شني بم در جنوب آن وجود ندارد، جذابيت خاصي در برج هاي زيباي برجك بازسازي شده آن وجود دارد - به خصوص در نور مناسب و فضاي داخلي زيباي باغ. از بهترين ويژگي‌هاي آن مي‌توان در روز يا شب از نماي بيروني بدون پرداخت هزينه ورودي لذت برد، اما اگر تصميم به ورود به آن گرفتيد، مي‌توانيد با دقت بيشتري كاوش كنيد و حمام قديمي را ببينيد.



3. تخت جمشيد
يكي از بزرگ‌ترين ويرانه‌هاي دنياي باستان، هيچ سفري به ايران بدون تعجب در تخت جمشيد و ديدني‌هاي بسيار بسيار كامل نيست.

مقياس اينجا كه توسط معماراني از سراسر اولين امپراتوري هخامنشي ساخته شده است، باورها را به چالش مي كشد و مي توانيد ساعت ها و ساعت ها سرگردان باشيد و همچنان كاملاً شگفت زده شويد. حتماً براي غروب آفتاب در اينجا بمانيد و يك نقطه عالي از كوه رحمت را انتخاب كنيد تا كل ويرانه ها و صحرا را كه در نور قرمز ملايمي احاطه شده است تماشا كنيد.

هيچ سفري به شيراز بدون سفر به تخت جمشيد الهام بخش قابل رقابت نيست!



4. مسجد صورتي
احتمالاً مشهورترين مسجد ايران – و مطمئناً پر عكس ترين مسجد، مسجد صورتي شيراز تنها دليلي براي بازديد از شيراز است و مايوس كننده نيست.

زماني كه سايه رنگين كمان در تمام اتاق امتداد مي يابد، بهتر است درست بعد از باز شدن مشاهده شود – هرچند براي گرفتن عكس عالي آماده باشيد كه با جمعيت مبارزه كنيد. در حالي كه كاليدوسكوپ رنگي در مسجد صورتي ويژگي اصلي است، اتاق‌ها و جزئيات زيباي ديگري نيز وجود دارد، از جمله يك تونل ذخيره‌سازي زيرزميني جديد كه بازسازي و افتتاح شده است.

مسجد صورتي شيراز چيزي است كه نمي توانيد فرصت ديدن حضوري را از دست بدهيد!



5. شهرك قلات
قلات (يا قلات) يك آشغال خشتي در حال فروپاشي روستايي در حاشيه كوه‌هاي عظيم زاگرس كم كم به يك مقصد گردشگري تبديل مي‌شود كه در محلي به نام «آمستردام ايران» شناخته مي‌شود.

در حالي كه كشت مواد مخدر ممكن است در قلات اوج گرفته باشد، مهم‌ترين نقطه عطف بوي علف هرز در هوا نيست، بلكه كوه‌پيمايي و غذا و مناظر خوشمزه است. بهتر است در آخر هفته‌ها كه بازديدكنندگان شيراز آن را كمي ديوانه‌خانه مي‌كنند، اجتناب كنيد، همچنين نبايد فرصت بازديد از خانه مادربزرگ را براي برخي از بهترين غذاهايي كه در هر جاي ايران مي‌خوريد از دست ندهيد.



6. باغ مركبات / باغ نارنجستان
باغ و مجموعه ساختماني زيبا مربوط به دوره قاجاريه كه به نام پرتقال هايي كه در مسير مركزي قرار دارند نامگذاري شده است.

يك باغ ايراني معمولي – اما نسبتاً كوچك – آلاچيق در پشت با پنجره‌هاي زيباي ويتراي، طرح‌هاي موزاييكي و آثار هنري خطرناك اروپايي دليل اصلي بازديد از آن است. بهترين بازديد در نور كامل، آن را در بيشتر روز خالي خواهيد ديد و سايه درختان نخل براي نشستن و مطالعه يا صحبت كردن در زير آن مناسب است.

7. كافي شاپ شيراز
شيراز با وام گرفتن از روند فعلي قهوه كه تهران را فراگرفته است، بازي خود را براي كافئين‌پاشي ديرهنگام ارتقا داده است و يك‌شبه تعداد زيادي كافي‌شاپ باحال ظاهر شده‌اند.

ايده‌آل براي مسافراني كه مي‌خواهند دانش‌آموزان و زندگي محلي را بشناسند يا فقط يك كاپوچينوي خوب تهيه كنند - انتظار مي‌رود كه كافي‌شاپ‌هاي شيراز و تحولات فرهنگي در حال پيشرفت و بسياري موارد ديگر در آينده نزديك افتتاح شوند. در حال حاضر، بايد كافه فردوسي مركزي را براي حالات آرامش بخش، يا كافه كابين (كانتينر حمل و نقل تبديل شده با منظره افق) و كافه كاپ (هيبريد استارباكس / كلوپ شبانه) را بررسي كنيد.



8. پاسارگاد
خرابه‌هاي باستاني پاسارگاد - كه توسط ارتش كوروش بزرگ در سال 546 قبل از ميلاد ساخته شده است - اغلب در سايه تخت جمشيد قرار دارد.

با اين حال، اجازه دهيد واضح بگويم، پاسارگاد به خودي خود ارزش بازديد را دارد، زيرا داراي وضعيت ميراث جهاني يونسكو است و در وسط يك فلات صاف و خشك واقع شده است. آسمان بزرگ و ويرانه‌هاي بزرگ اينجا در انتظار شما هستند، و در حالي كه ويرانه‌هاي يك دوره متفاوت ممكن است به اندازه تخت جمشيد چشمگير نباشد - اين مكان پايگاه اصلي اولين امپراتوري جهاني است كه به تنوع فرهنگي احترام گذاشته و شامل آن مي‌شود... تقريباً 2500 سال پيش!

 



9. هتل بزرگ شيراز
اگر قصد خريد يك هتل در ايران را داريد، هتل بزرگ شيراز بايد همان هتل باشد.

در حالي كه مركز شهر شيراز كمي زمين‌گير و بي‌جان است، هتل بزرگ شيراز موقعيتي حسادت‌آميز را به خود اختصاص داده است كه به معناي واقعي كلمه در دامنه‌ي صخره‌اي حك شده است و مناظري پانوراما از شيراز كه در زير آن گسترده شده‌اند. با طراحي شگفت‌انگيزي كه مانند هيچ هتل ديگري در ايران (يا جهان) وجود ندارد، مهمانان اينجا مي‌توانند از امكانات مدرن مانند اسپا، استخر و جكوزي، تراس روي پشت بام، اتاق‌هاي مجلل و مجموعه‌اي از رستوران‌هاي مدرن و بين‌المللي لذت ببرند.

تنها چند دقيقه پياده روي از دروازه قرآن كريم تا شهر - واقعاً هيچ هتل شيراز بهتري براي اقامت شما وجود ندارد!



10. درياچه مهارلو / درياچه صورتي شيراز
درياچه مهارلو يك درياچه نمك فصلي در ارتفاعات اطراف شيراز است، درياچه مهارلو به دليل غلظت بالاي نمك كه منجر به آب شور آن در اواخر تابستان مي شود، به درياچه صورتي شيراز معروف است.

با اين حال، براي بقيه سال، درياچه اي زيبا با پس زمينه اي كوهستاني با انعكاس هاي خيره كننده و يك سفر يك روزه عالي از شيراز است كه باعث شكستن كرانه نمي شود!

11. رستوران هفت خان
شيك ترين و مجلل ترين غذاخوري شيراز، رستوران هفت خوان يك مجتمع بزرگ با سبكي متفاوت از غذا و سبك غذاخوري در هر طبقه است.

به‌طور شگفت‌انگيزي مقرون به صرفه، دوربين خود را برداريد زيرا مي‌خواهيد از هر طبقه عكس بگيريد، اگرچه مورد علاقه شخصي من، رنگ سفيد شيك در طبقه پايين با غذاهاي سنتي ايراني و موسيقي زنده هر شب است. همچنين يك كافه، يك سطح فست فود و تهيه نان در يك اجاق آتش نشاني سنتي در طبقه بالا وجود دارد كه واقعاً بايد از آن ديدن كنيد.

ايده آل براي يك وعده غذايي عاشقانه يا گروه هاي بزرگ دوستان - اين رستوراني در شيراز است كه براي همه دوستان خود در خانه به آن افتخار خواهيد كرد!

رستوران هفت خوان شيراز راهنماي شهر ايران

12. مقبره سيد ميرمحمد
شهري خيره كننده كه به 17 برادر امام رضا تقديم شده است - براي قدرداني از گنبدهاي كاشي كاري آبي و آثار موزاييك در زيارتگاه شيعه - سومين مكان مقدس در كشور، بايد وارد اينجا شويد.

يك راهنماي تور رايگان در دسترس است - اما بي فايده است و به خوبي انگليسي صحبت نمي كند، بنابراين ممكن است بخواهيد قبل از شروع او زودتر برويد و مجبور شويد از او استفاده كنيد. شما بايد كيف خود را (رايگان) در همان نزديكي قرار دهيد، اما اگر بتوانيد بدون راهنما - يا حتي بهتر از آن با يك محلي - وارد شويد، مي توانيد وارد فضاهاي نماز آينه باشكوه شويد.

 


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : ،

ادامه مطلب

تاريخ : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۵:۲۸ | نویسنده : hanie |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی