shirazgardi

shirazgardi

<-PostTitle->

1. باغ نارنجستان قوام، يكي از جاهاي ديدني شيراز
شيراز شهر معروف و بهشتي ايران است و داراي باغ هاي رنگارنگ و زيبا با آب و هواي مطبوع است. باغ نورنجستان يا باغ كوام يكي از مكان هاي ديدني شيراز است كه در خيابان لطف علي خان زند واقع شده است.
باغ نارنجستان بازمانده از دوره قاجاريه و فضايي تاريخي دارد. درختان كهنسال و گل هاي رنگارنگ گوشه و كنار باغ نارنجستان را زيبا مي كرد. پس از عبور از درب ورودي و لذت بردن از تماشاي هنر داخلي اين در چوبي، با سقفي مزين به هنرهاي ستودني معماري ايراني مانند گچ، آجر، آجر و آجر وارد تالار مي شويد.

محوطه باغ با درختان بالغي كه روي هم و آسمان قرار گرفته اند، پذيراي شماست. فصل بهار يكي از بهترين زمان ها براي بازديد از باغ هاي نارنگستان است. زيرا در اين باغ دل انگيز از بوي بهارنارنج مست مي شويد. در ضلع شمالي، شرقي و جنوبي باغ‌هاي نارنگستان بناهاي زيبايي با طرح‌هاي خاص معماري ايراني قرار دارند. اين مجموعه با هفت هنر تزئين شده است: گچ بري، كاشي كاري، نقاشي سنتي، آينه كاري، كنده كاري، معرق كاري و قلم زني.
ديدن مجموعه اي كامل از هنرهاي سنتي در معماري ايراني از نكات جالب بازديد از نارنستان خوام است. ساختمان اصلي باغ نارنستان در شمال مجموعه قرار دارد و ايوان زيباي آن مشرف به حوض و باغ است. دو ستون مرمري و هنر تزئين اين ايوان يكي از ديدني ترين قسمت هاي باغ نارنجستان كوام به شمار مي رود. جهت رزرو هتل هاي شيراز همين حالا اقدام كنيد.
موزه اي از آثار به دست آمده از كاوش ها و سفرهاي تحقيقاتي پروفسور «بابا» يكي از دانشمندان به اصطلاح ايراني-آمريكايي در باغ نارنگستان قوام وجود دارد. علاوه بر لذت بردن از فضاي فوق العاده پارك و قصر باشكوه، از آثار موجود در اين موزه ديدن كنيد.
آدرس: خيابان لطفعلي خان زند، بلوار زينبيه
ساعات بازديد: 8 صبح الي 9 شب

2. باغ عفيف آباد، لذت گل آرايي
هنگام گشت و گذار در شيراز، بايد فهرست بلندبالايي از پارك هاي ايراني را در اولويت خود قرار دهيد و خود را براي سفر به بهشت ​​آماده كنيد. باغ عفيف آباد شيراز يكي ديگر از ديدني هاست كه يكي از بهترين ها در هنر گل آرايي باغ هاي ايراني به شمار مي رود.
عفيف آباد يكي از قديمي ترين باغ هاي شيراز است كه در زمان ناصرالدين شاه قاجار ساخته شده است. در معماري اين بناي دو طبقه از سبك هاي هخامنشي، ساساني و قاجار استفاده شده است. اين كاخ شباهت زيادي به بناي باغ ارم شيراز دارد و ايواني بزرگ با ستون هاي سنگي رو به حوضي مستطيل شكل مي بينيد.
تزيينات منحصر به فرد و درهاي چوبي معماري ايراني يكي از ويژگي هاي بصري كاخ باغ عفيف آباد شيراز است. امروزه اين باغ به موزه نظامي تبديل شده است و پس از لذت بردن از طبيعت رنگارنگ باغ مي توانيد از موزه ديدن كنيد و با تاريخچه صنايع نظامي ايران بيشتر آشنا شويد.
باغ عفيف آباد يكي از مكان هاي معروف شيراز است.
براي رسيدن به باغ بايد از يك ورودي چوبي و يك راهرو عبور كنيد. اكنون در پارك عفيف آباد هستيد و اين پارك با حوض بزرگ مستطيل شكل، درختان بلند و مجموعه اي از گل هاي رنگارنگ پذيراي شماست. در پارك عفيف آباد مي توانيد هنر گل آرايي سنتي ايراني را ببينيد و از سرسبزي درختاني مانند بيد، سرو، كاج، چنار، نارنج لذت ببريد.
آدرس: ul. عفيف آباد، اين. ستارخان، اين. مصلي نژاد، خ. كوام الدين شيرازي.
ساعت بازديد: 8:30 الي 17:30

3. دشت ارژن كجاست؟
دشت ارجان كه به ارزن و دشت ارژن نيز معروف است در 60 كيلومتري شيراز قرار دارد.
براي ديدن شيراز در فصل بهار مي توانيد از اين تپه ديدن كنيد و شبي خوش را در ميان لاله هاي افتاده آن سپري كنيد. در دشت ارژن، بين اتوبان شيراز و كازرون، هتل ها و آپارتمان هاي دوستدار محيط زيست زيادي وجود دارد. همچنين مي توانيد از شيراز يا هتل كازرون استفاده كنيد يا در تراس استراحت كنيد. از شيراز تا كازرون تا دشت ارزن فقط يك ساعت راه است. در طول مسير و نزديك فلات، كافه ها و رستوران هاي بي نظيري خواهيد يافت. اگر در اين منطقه سفر مي كنيد حتما از تالاب ارژن كه به درياچه ارژن نيز معروف است ديدن كنيد. مشخص است كه دشت ارژن در زمستان و پاييز نيز بسيار جذاب و جذاب است و پرندگان مهاجر و نرگس هاي زيادي در اين منطقه يافت مي شود.

4. باغ ارم شيراز (باغ گياه شناسي)
با آمدن به فارس نمي توان از باغ هاي شگفت انگيز شيراز ديدن نكرد. يكي از اين باغ‌ها، باغ ارم شيراز، يكي از باشكوه‌ترين باغ‌هاي ايران، متعلق به سلسله‌هاي مغول (الاينجو) و سلجوقيان است. اين منطقه به عنوان يكي از نقاط گردشگري شيراز در فصل بهار و تابستان پرطرفدار است. در باغ ارم شيراز مي توان از كتيبه هاي باستاني، معماري زيبا، نقاشي ها و پلاك هاي رنگارنگ، خانه هاي متنوع و فضاي بسيار سرسبز آن لذت برد. تنوع گل ها و درختان باغ ارم به قدري گسترده و جالب است كه به آن باغ گياه شناسي نيز مي گويند. سبزي هاي باغ شامل گل اطلسي، بنفشه، نيلوفر آبي، پانسي سلطنتي، گل داوودي، سنبل، سياه و سرو، انار، قرمز، كاج، باتلاق ماينون، پرتقال و غيره است.
باغ ارم شيراز
ساختمان اصلي نيز داراي 3 طبقه در داخل باغ است كه هر كدام جذابيت و شكوه خاص خود را دارند. در تالار حوضخانه يا طبقه اول به دليل محيط آبي و چشم انداز آب نسيم بسيار مطبوع و خنكي را احساس خواهيد كرد كه در گرماي تابستان يا آفتاب بهاري جان تازه اي به شما مي بخشد. در طبقه دوم، 4 ايوان، آشپزخانه و راهرو تزئين شده با نقاشي هاي ايراني را مي بينيد. در طبقه سوم اين بنا اتاق هايي با نقاشي هاي قديمي از زنان، سربازان هخامنشي، كاشي كاري هاي قاجاريه و... وجود دارد كه نمايانگر معماري منحصر به فرد آن زمان است.
آدرس شيراز، پارك ارم: خ. ارم، ميدان ارم، نزديك دانشگاه شيراز
نزديكترين ايستگاه مترو به باغ ارم شيراز: ايستگاه مترو نماز (خط 1)


5. حافظيه شيراز اولين مقصد مسافران
بيشتر مسافران و گردشگران حافظيه را براي آشنايي با ديدني هاي شيراز انتخاب مي كنند. اين مقبره آرامگاه حافظ شيرازي شاعر قرن هشتم (هجري) متخلص به «لسان الغيب» است. بازديد از تالار حافظيه، موزاييك هاي داخل گنبد، نقوش عتيقه و غزليات ديوان حافظ در مركز مرمر، سفر به حافظيه شيراز خالي از لطف نيست. مي توانيد با كتاب هاي مختلف به كافه سنتي يا مركز نگهداري آن برويد يا با درختان بهارنارنج و گل هاي رنگارنگ آن عكس بگيريد.شيراز، حافظيه آدرس: تقاطع البدرات و حافظيه، نزديك دانشگاه هنر شيراز و روبروي ورزشگاه حافظيه.
همچنين از باغ هاي ديدني شيراز مي توان به باغ نارنجستان گوام شيراز اشاره كرد كه جذابيت آن كمتر از آنچه ذكر شد نيست. اين باغ با درختان بهارنارنجش به قدري معطر و شگفت انگيز است كه يكي از بهترين جاهاي ديدني شيراز در تابستان است. اين باغ داراي موزه اي است كه اشياي ظريف و گرانبها را نگهداري مي كند. براي سفر به شيراز و بازديد از اين مناطق مي توانيد به كسادك 24 مراجعه كنيد و انواع بليط هاي مورد نظر خود را خريداري كنيد. اين بليط ها عبارتند از: بليط قطار شيراز، بليط قطار شيراز – مشهد، بليط قطار شيراز – اصفهان، بليط هواپيما شيراز – تهران، بليط اتوبوس شيراز – اصفهان و ....
در اين قسمت شما را با جاذبه هاي خاص شيراز و همچنين مناطقي با آب و هواي خنك و معتدل آشنا مي كنيم. بدون شك در اين فصل مي توانيد در فصل بهار به تمام نقاطي كه از جاذبه هاي شيراز نام برديم سفر كنيد، اما جاذبه هايي كه در اين قسمت ارائه مي دهيم خاص ترند. و همچنين: اقامتگاه هاي كوهستاني، سرسبز و ييلاقي با درياچه ها، مراكز تفريحي و اقامتگاه هاي بوم گردي تابستاني.
برخي تصور مي كنند كه جاذبه هاي شيراز به بازار وكيل، حافظيه، سعديه و ارم باغ محدود مي شود و جاذبه هاي كوهستاني و جنگلي وجود ندارد. بنابراين بهتر است بدانيد كه جاذبه هاي گردشگري شيراز از مناطق سرسبز با آب و هواي خنك و معتدل و مناسب براي تابستان تشكيل شده است. حتي در تابستان مي توانيد به آبشار مارگون كه به آبشار بهار نيز معروف است برويد و آبش خنك و دلپذير است. اين آبشار به دليل نبود رودخانه و غرش چندين منبع به اين نام خوانده شده است. چادر بزنيد و اوقات خوشي را در آبشار مارگون در اين منطقه كوهستاني با جنگل ها و درختان بلند بگذرانيد. اين منطقه كه به عنوان يكي از بهترين مكان‌هاي ديدني شيراز در تابستان و حتي بهار شناخته مي‌شود، بديهي است كه داراي پاركينگ و سرويس بهداشتي عمومي است.

 


6. آبشار مارگون شيراز
موقعيت آبشار مارگون شيراز: 130 كيلومتري سپيدان، شيراز (شمال سپيدان يا شهر باستاني اردكان)، بخش مارگون.
بسياري از نقاط گردشگري ايران را به دليل زيبايي و شگفتي «بهشت گمشده» مي نامند. اما شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد تنگه بستانك شيراز به قدري دلربا، دلپذير و سرسبز است كه رسماً بهشت ​​گمشده ناميده مي شود. وجود آبشارها، فواره ها، درختان انبوه، مزارع كشاورزي، هواي خنك تابستاني و... اين مكان را به يكي از بهترين مكان هاي شيراز در تابستان تبديل كرده است. در سفر به شيراز حتما از اين منطقه ديدن كنيد و از آب و هواي خنك و معتدل آن نهايت لذت را ببريد. همچنين، علاوه بر پوشش گياهي قوي تنگه Bestanečka، مانند جنگل هاي بلوط، بادام، شيرين بيان، پسته. حيوانات زيادي مانند خرس قهوه اي، سنجاب، روباه و انواع پرندگان شكار وجود دارند.


7. بستانڪ آبنائي، شيراز
براي اقامت در بهشت ​​گمشده شيراز مي توانيد چادر بزنيد، به اقامتگاه بوم گردي در تنگه باتانك برويد يا حتي در هتل هاي شيراز و شهرهاي اطراف اقامت كنيد.
آدرس گمشده بهشت ​​شيراز (آدرس تنگه باتانك): شمال غرب شيراز، جاده مرودشت، لشكر كامفيروز
توجه: بهشت ​​گمشده شيراز در كنار آبشار مارگون قرار دارد.
پاسارگاد يكي از جاهاي ديدني شيراز است

8. پاسارگاد از نماهاي شيراز
شهر «پرس» يا «پاسارگاد» خارج از شهر شيراز است و براي رسيدن به آن بايد حدود 136 كيلومتر در جاده شيراز - اصفهان طي كنيد. اگر با ماشين از مسير اصفهان بياييد برايتان راحت تر است چون از همين مسير به شهر پارس مي رسيد. پاسارگاد مجموعه اي معروف و پرطرفدار از آثار تاريخي كهن است كه براي ايرانيان بسيار ارزشمند است. «آرامگاه كوروش»، «آرامگاه كامبوجي» و مجموعه شاه از جمله آثار مهم به جا مانده از حكومت «هخامنشيان» هستند و نگاهي به شيراز دارند. اگرچه بازديد از پاسارگاد زمان بر است، اما نبايد از آن بگذريد، زيرا اين مجموعه يكي از مهمترين آثار معماري ايران باستان است.
ساختمان پاسارگاد تلفيقي از معماري ايراني، بين النهريني و آناتولي است كه به طرز ماهرانه اي تركيب شده است. امروز از پاسارگاد، شهري كه كوروش كبير به عنوان پايتخت سلطنت خود برگزيده بود، جز مقبره اش چيزي باقي نمانده است. اين مقبره هاي تقريباً دست نخورده، «كاروانسراي مظفري»، «آرامگاه كنبوجيه»، «كاخ اختصاصي»، «كاخ بار ام» و... از آثار باستاني اين منطقه هستند.


9. تخت جمشيد نماد تاريخ ايران
نمي توان دانست چه كسي نام «تخت جمشيد» را نشنيده است. بزرگترين بناي باستاني ايران. پرسپوليس نماينده خود تاريخ ايران است. اين بنا در مركز شهر مرودشت در 60 كيلومتري شهر شيراز واقع شده است. تخت جمشيد فرزند دو دوره تاريخي هخامنشي و ساساني است و بخشي از آن را دوره عيلامي تصرف كرده است. تخت جمشيد شيراز مجموعه اي از بناهاي متمدن تحت پوشش هخامنشيان بود كه نمادي از يكپارچگي و يكپارچگي سرزمين ايران بود.

10. پرسپوليس نمايي از شيراز
اين بناي زيبا در شش كيلومتري تخت جمشيد «نقش رستم» قرار دارد كه نبايد از دست داد و در دل آن «كعبه زرتشتيان» و سنگ نگاره هاي مهم هخامنشي قرار دارد. پاييز در اين مكان جلوه خاصي دارد. بنابراين، تخت جمشيد را به ليست مكان هاي ديدني شيراز در پاييز اضافه كنيد. شما مي توانيد در زمستان، بهار و تابستان به آنجا سفر كنيد. البته، اگر گرما و سرماي شديد را دوست نداريد، زمستان يا تابستان ممكن است فصل مناسبي براي بازديد نباشد.


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : ،

ادامه مطلب

تاريخ : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۱:۰۹ | نویسنده : hanie |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی